یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۶:۵۰:۵۵

مدیرعامل نفت و گاز پارس:
شتاب در ساخت فازهای باقیمانده پارس جنوبی ضروری است

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: تقویت فعالیت‌های اجرایی و شتاب هر چه بیشتر در ساخت ١٠ سکوی گازی فازهای باقیمانده پارس جنوبی در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) ضروری است.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس روز شنبه به نقل از محمد مشکین فام در جریان بازدید از سکوهای درد است ساخت پارس جنوبی در یارد صدرا افزود: در قبال مساعدت‌های مالی کارفرما، انتظار می‌رود پیمانکار نیز بر اساس برنامه زمان‌بندی مشخص و بر همین مبنا فعالیت‌های اجرایی خود را تسریع و افزایش دهد. وی با اشاره به رفع مشکلات صدرا و پشتیبانی همه‌جانبه کارفرمای طرح‌ها از این شرکت، اضافه کرد: لازم است این فعالیت‌ها بدون اتلاف وقت هدف‌گذاری و با تلاش و همت بیشتری پیگیری شود. مشکین فام گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از سکوهای موجود در یارد صدرا افزایش برداشت پنج میلیارد فوت مکعب گاز از میدان پارس جنوبی محقق می‌شود. وی ادامه داد: با توجه به اینکه دستیابی به این حجم از منابع گازی کشور در پارس جنوبی، نشانگر این است که وظیفه‌ای بزرگ و مسئولیتی ملی بر عهده مجریان طرح‌ها و پیمانکار قرار دارد، این موضوع ضرورت نظارت، برنامه‌ریزی و فعالیت‌های جدی‌تر را ایجاب می‌کند.


سرپرست طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی در نشست حاشیه‌ای این بازدید بیان کرد: باوجود پیشرفتی که در مدت اخیر در ساخت سکوها ایجادشده، انتظار می‌رود نرخ رشد فعالیت‌ها افزایش یابد، به‌گونه‌ای که با اتمام عملیات ساخت، بارگیری، نصب و راه‌اندازی به‌موقع سکوها، برای ارسال گاز از حوزه دریا به پالایشگاه خشکی محدودیتی ایجاد نشود. معتمد افزود: فاز نخست این طرح تا پایان سال جاری از طریق گازترش خشکی فازهای 8-7-6 وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد و در شش‌ماهه اول سال آتی آمادگی پالایش گاز غنی دریا را دارد. مجری طرح توسعه فازهای 22 تا 24 نیز در این نشست اظهار کرد: پیشرفت EPC چهار سکوی این فاز به 74.82 درد و پیشرفت کلی مرحله ساخت نیز به 59.5 درصد رسیده است. ایزد جو افزود: 2 سکوی اصلی و اقماری فاز ٢٢ و ٢٤A با ظرفیت یک میلیارد فوت معادل ٢٨میلیون مترمکعب گاز در روز تا مهرماه سال ٩٦ راه‌اندازی خواهد شد. وی گفت: با توجه به اینکه سکوی ٢٢ با پیشرفت ساخت ٦٤ درصدی دارای بیشترین میزان پیشرفت در میان سکوهای این فازهاست، بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، مراحل ساخت این سکو و سکوی اقماری آن (24A) تا اردیبهشت سال آینده تکمیل و برای نصب به موقعیت فراساحل این فاز انتقال خواهد یافت. همچنین در این نشست روند پیشرفت، منابع مالی و تأمین تجهیزات موردنیاز ساخت این سکوها مشترک مورد ارزیابی قرار گرفت. هم‌اکنون ١٠ سکوی گازی فازهای ١٣، 17b و 18b (جایگزین 14) و٢٢ تا٢٤ پارس جنوبی در یارد صنعتی صدرا واقع در بوشهر درد است ساخت است. نصب و راه‌اندازی هرکدام از این سکوها 500 میلیون فوت مکعب به ظرفیت برداشت گاز از پارس جنوبی می‌افزاید. همچنین بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، کار ساخت و بهره‌برداری از این سکوها تا اواخر سال ٩٦ پایان خواهد یافت. با توجه به اتمام بخش عمده‌ای از پالایشگاه خشکی و سکوهای دریایی فازهای اولویت‌دار 19، 20 و 21 در یک سال اخیر و پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجم)، گشایش‌های زیادی در حوزه تأمین منابع مالی و تجهیزات موردنیاز در تمامی فازهای درحال‌توسعه روی‌داده و بناتر اعلام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، طرح‌های در انتظار ساخت نیز در ماه‌های اخیر با تأمین منابع مالی اولویت‌دار شده‌اند.



  کد خبر : 2507
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :